maandag 30 november 2009

Treintickets geboekt & stoelen vastgelegd…

Vandaag tussendoor even de ICE trein gereserveerd van Duesseldorf Flughafen naar Utrecht CS (voor de terugreis). We landen al rond 6 uur in de ochtend, de eerste trein gaat pas om 9.13 uur maar ach, we zijn met vakantie (al is dit wel het ‘staartje’). Treinreis kost 16 euro per persoon (1 uur en 43 minuten)…ik vind het echt geen geld! En we hoeven daarvoor niet eens over te stappen. Andy en Karen in de trein, wat een spektakel haha! Onze kids vliegen naar Orlando maar trein & bus zijn echt een attractie voor ze!


image Ook had ik vandaag even de tijd om Lufthansa te bellen omdat de terugreis door hen wordt verzorgd (wel met Continental volgens mij). De meneer aan de telefoon sprak wel Engels maar begreep niet waarom ik geen Amadeus-code had en vond het maar een lastige vraag…terwijl ik alleen maar stoelen wilde vastleggen en het liefst hem ook nog de Lufthansa reserveringscode wilde ontfutselen. Dan kan ik zelf de reis nog terug zien op hun website en evt andere stoelen vastleggen. Hij heeft voor mij wel stoelen vastgelegd maar helemaal op de staart volgens mij (45 A en C!!!). De code die ik van hem heb gekregen werkt helaas niet… da’s wel balen. Nou ja, we laten het maar even zo.

Op het AA-forum staat de tip om vooraf een auto te reserveren vanaf Newark of eventueel met de trein naar Penn-station te gaan. Wat zou handiger zijn! Een taxi is vrij duur omdat je ook de terugreis van de taxi moet betalen (de chauffeur mag geen ‘ritje’ uit NYC mee terug nemen naar Newark omdat dit in New Jersey ligt, een andere staat).



Ondertussen zijn we er wel uit dat we naar de Woodbury Commons willen en het lijkt mij dat dit op maandag gaat gebeuren…onze laatste ‘volle’ dag daar. Kunnen we lekker de laatste gaatjes in de koffer(s) vullen!

2 reacties:

Robert-Jan en Yvonne 30 november 2009 om 14:37  

De laatste gaatjes vullen met shoppen in Woodbury Common !!! HAHA !! Dat gaat je echt nooit lukken ;-) ! Ik zou de Samsonite winkel daar ook maar aandoen, dan moet echt een extra koffer mee. Is echt GROOT daar ! Leuke weblog trouwens !

De Steijntjes 1 december 2009 om 06:42  

Zo jullie terugreis is ook al helemaal geregeld. Wat een giller he? Voor €19 met de trein? Als je een upgrade doet van € 10 per kaartje zit je zelfs eerste klas....

Wat betreft het vervoer van Newark naar ons hotel zijn wij er ook nog niet helemaal uit. Wel/geen taxi, een limousine?, met de trein?
Taxirit is inderdaad niet echt goedkoop. Met de trein heb je geen last van traffic-jam. Een limo is leuk en luxe, maar Mattrob gaf ook al een opmerking dat hij je ook de pech kan hebben met een behoorlijk verouderde limo. Tja... moeilijke keuze.

En het shoppen..... ach zo wordt een goedkoop reisje toch best nog prijzig :). Maar wel heel leuk, en dat is het belangrijkste.

Veel plezier nog met jullie voorbereidingen en fijne dagen alvast.

Groetjes Mariëlle

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP