dinsdag 23 februari 2010

Dag 4: Woodbury Common

Dag vier is aangebroken.... ik heb al dagen keelpijn maar dat laten we de pret niet drukken en we gaan gewoon door, we zijn hier immers maar kort!! We staan rond half 7 op, ik check nog even de Continental site en tot mijn vreugde staat er nu keurig Newark Amsterdam als terugvlucht. Ik geloof het pas echt als ik er in zit maar tot nu toe lijkt het goed te komen. Jammer van de treinkaartjes Dusseldorf – Utrecht maar ik zal daar nou echt geen seconde van wakker liggen.

Rond 8 uur vertrekken we naar buiten want we willen om 9.15 de bus hebben vanaf het Port Authority busstation naar Woodbury Commons. Eerst maar een tentje zoeken om te ontbijten, daar hebben ze er hier meer dan genoeg van. We komen uit bij het Europa Cafe op Times Square (maar dan aan de andere kant) en nemen een heerlijke bagel met creamcheese (wat is ie vers zeg!) en Andy weer zijn egg muffin.... Samen delen we nog een plak cake die eigenlijk voor onderweg bedoeld was, we konden 'm niet weerstaan :)

We pakken de 43e straat en lopen richting de 9th Avenue en zo komen we bij dat grote busstation uit waar gemiddeld 7000 bussen per dag aankomen en vertrekken! We kopen de tickets en moeten dan naar de 3e verdieping omdat daar de bus vertrekt. Er blijkt net een extra bus klaar te staan en we zijn de laatste twee die mee mogen, helemaal goed!

Onderweg vertelt de chauffeur van alles en laat ook nog e.e.a. zien onderweg, zo hebben we goed uitzicht op de skyline van Manhattan vanaf de andere kant van de Hudson, we zien de verschillende stadions en een indoor skislope en komen langs een van de betere winkelcentra van New Jersey (geen outlet dit keer). Dan wordt het gebied wat leger en heuvelachtiger en hier en daar zelfs een skipiste! Er ligt nog wat sneeuw dus er kan nog geskied worden.
Dan komen we aan bij de outlet. Het is groot maar erg stil, dat komt natuurlijk omdat het maandag is. Heel veel gezelligheid straalt het niet uit, maar we komen natuurlijkk voor de 220 winkels :) . We duiken eerst de GAP in en daar scoor ik altijd wel voor de jongens (die konden die drie letters volgens mij al lezen toen ze nog heel klein waren). We scoren nog bij de Osh Kosh, ieder een zonnebril (tja ik moet toch over 2 weken naar Curacao), Andy een paar Uggs (Beacon) voor $139. Ze hadden alleen hele grote maten en in de etalage stond nog een maat 8 dus die had hij gepakt om even te passen.... eigenlijk waren ze niet te koop maar uiteindelijk wilden ze ze toch wel aan ons verkopen :)

We doen een Caramel Machiato en een Cinnamon Latte bij de Starbucks en gaan nog even verder, er zit nog een Disney Outlet en een Toys r Us outlet en we komen toch wel met een volle tas terug (maar niet zo erg als de mensen in de bus die met hele trolleys aankwamen, het leek wel de huishoudbeurs).

Om half 2 vinden we het genoeg en we besluiten niet hier te lunchen maar met de bus van half 2 terug te gaan, dan hebben we nog wat tijd in NY. Ik heb het de hele weg ijskoud (moe en keelpijn) dus ik wil het liefst even naar het hotel. We doen nog even de laatste verplichte boodschappen bij de toys 'r us en dan ga ik lekker een uurtje Oprah kijken en nog heel even internetten...helaas niet genoeg tijd om mijn blog bij te werken. Andy gaat nog even wandelen in de omgeving en komt 3 kwartier later weer terug. Hup weer in de benen en met de metro naar Pier 17 omdat daar nog een Abercrombie zit die wel shirtjes afgeprijsd had. Andy heeft voor $100 vier dingen (hoodie, polo en twee shirts) dus dat is geen slechte score!
We lopen door naar Southstreet Seaport waar het winkelcentrum er al verlaten bij ligt. De foodcourt is nog wel open en we hebben niet veel gegeten vandaag dus nu halen we toch even rijst met kip en eten dat op met uitzicht op de Brooklyn Bridge by night. We hadden geen zin om uitgebreid uit eten te gaan en dit is prima zo voor ons. Wel jammer van alle leuke adresjes die ik had verzameld maar het is er (bijna) niet van gekomen.

We gaan nog even de drogist in, kopen wat dingetjes waaronder de Flinstones vitamientjes voor de jongens die ze graag hebben. Dan gaan we terug met de metro naar Times Square. We gaan op zoek naar Coldstones, met de laatste aanwijzing van Robert Jan (waarvoor dank) moeten we het toch kunnen vinden. Nu is hij hier pas nog geweest maar het hele gebouw schuin tegenover de Mary Poppins musical zit helemaal dichtgetimmerd....het zal toch niet.... morgen maar eens even checken op internet (we hebben ḿ dus niet gevonden, geen ijs dus).

Morgen hebben we nog een paar dingen op het programma en om 3 uur vertrekken we naar het vliegveld, om 6.45 hopelijk de lucht in!